Wednesday 3 August 2011

.:. seribu rahmat .:.

seringkali bila aku di landa masalah.. aku akn termenung memikirkan apa silapku, kenapa aku.. sering kali terasa penat sgt dgn dugaan yg menimpa, hidup nie penuh dengan ujian.. ujian itu yg sering buat kita patah semangat dan dalam rasa yg marah kita salu bt keputusan yg bodoh, menyalahkan diri sebaik mungkin kerana terasa itu saja yg mampu aku lakukan.. 

baru2 nie aku ada menghadiri kenduri tahlil, sambil mendengar lunakan org membaca yasin aku masih lagi terus memikir masalah yg aku hadapi, di dalam masa yg sama ku tenung atuk dan nenek ku.. mereka da sgt berumur dan dari kecil mmg aku di besarkan olah mereka. tetiba terasa satu kesyukuran, ya. aku masih ada mereka, mereka masih utuh dan setia bersama ku, masih lagi menemani aku yg sudah teramat dewasa nie..

kenapa tidak aku bersyukur.. asyik memikir masalah sehingga terlupa nak hargai nikmat di depan mata.. aku alpa, hambaMu yg sering alpa dengan kurnianMu.. kalau kenikmatan yg diberi olehMu kuhitung maka x tertanding dengan ujian yg diberi olehMu..kini baru ku betul2 sedar, yg aku perlu sentiasa berusha utk menghargai dan bersyukur dgn apa yg ada, tp x semestinya maksud bersyukur dgn apa yg ada tu bermakna kita x payah berusha dan redha jer kan.. kita harus berusha menyelesaikan masalah kita dan setrusnya bertawakal, jika itu yg tertulis untukku aku redha dgn pemberianMu..


No comments:

Post a Comment