Wednesday, 10 August 2011

.:. rumah orang tua Al-Ikhlas .:.

sabtu yg lepas, aku ada mengikuti satu prog. amal, ke rumah orang2 tua Al-ikhlas,
dekat dgn cyberjaya, cadangan utk buat gotong royong dan berbuka kat sana sekali.
kat sana aku lihat penghuninya banyak lelaki dari perempuan.
ada yg sgt uzur, dan ada jugak yang masih sihat walafiat..
terukir senyuman di bibir mereka ..
ada diantara kami yg membawa anak, lagi la seronok nenek dgn atuk kat situ,
mungkin sbb x pernah ada cucu, ataupun cucu da lama x dtg melawat..
kat sini aku bukan nak persoalkan kenapa ada yg sanggup tinggalkan 
family diorang kat sana..
bagi aku semua da besar.. matang da taw mcm mana nak bls jasa mereka kan?
x perlu nak di didik atau di tegur, tepuk dada tnya selera ;)


ada sorang nenek nie, asyik nyanyi jer sepanjang masa..
masih aku ingat satu baris lirik yg dia nyanyi.. "syukur.. ikhlas..alhamdulilah"
terasa kecil sgt diri masa tu, meski pun di sini, tnpa keluarga, mulutnya x henti2 mengatakan syukur..
  
prog. kami alhamdulilah berjalan lancar.. byk pengalaman dpt dikutip di sini..
sebelum balik ada di kalangan mereka yg suruh kami berjanji 
utk dtg melawat mereka lagi..
hopefully ada rezeki kitorang dtg lagi yea atuk dan nenek ;)


thanks to isaac family <3

.:. that's it for now titik  .:.

 

4 comments:

  1. SElamat berpuasa akak ku syg..mish u :)

    ReplyDelete
  2. len kali ajak la atul jugak...

    ReplyDelete
  3. adeq ku syg.. miss u even more okay ;)

    ReplyDelete
  4. atul nak ajak tp camner nk jemput.. zila pun g nek orang ehe.. kite g trip maybank jer eyk ;)

    ReplyDelete