Friday 5 August 2011

.:. ramadhan yg mulia .:.

pejam celik ramdhan dah pun tiba ;) selamat tahun nie sempat ganti puasa..
kalau x menimbun2 la fidyah yg perlu di bayar.. alhamdulilah sempat ganti tahun nie..
pengalaman berpuasa di tempat baru x byk sgtr cabarannya, sbbnya semua melayu, jadi taw adab dan tertib tyme bulan puasa nie..

teringat dulu zaman bekerja di osim di pj, menjadi satu2nya melayu yang bekerja di bawah syarikat cina, 
besar cabarannya.. almaklumlah, diorang x taw mcm mana cari kita berpuasa..;)
ada jugak antara mereka yg belikan kfc set utk aku tyme bulan puasa ehe, katanya "ayam u simpan utk berbuka, so u bole mnm air dulu "
ehe terpaksa la aku terangkan, yang bukan makan sahaja, tp minum pun x bole..
ya mereka terkejut, mcm x percaya jer muka diorang.. tp sy ckp ktrng da biasa.. x der rasa beza pun.. cuma letih jer kekadang..


kami berbeza budaya dan agama, tp mereka cuba blaja memahami..
dan aku juga cuba memahami cara mereka..
bekerja di sini mmg sgt best! byk sgt bahasa pelik yg aku blaja..
plus dorang ajar aku ckp mandarin.. sbb mostly meeting bos mmg ckp bahasa mandarin pun..
so aku sorang jer yg slow skit nk phm.. almaklum la,, x der basic skola cina ;)
 
end of ramadhan aku resign from osim, yup tinggalkan company tu x sedih..
tp tinggalkan kawan kat sana.. hurm that is da hardest part...
da mcm family, but still i need to move on, ada cita2 yg belum di capai..
jadi ramadhan yg lepas officialy aku resign frm osim,
but still ktrng masih lagi rapat smpai sekarang..
ehe itu la gunanya facebook ;)
 
 
that's it for now .:. titik .:.

No comments:

Post a Comment