Friday, 16 December 2011

.:. mencorakkan canvas yg putih .:.

betul kata orang kanak2 bagaikan canvas yg putih, warna putih seperti hati mereka yg tulus.. kalau kena coraknya pasti akan cantik dan tinggi harganya..
baru jer 2 bulan lepas kami sekeluarga sebulat suara menghantar
adik bongsu ke tahfiz, yea dia sgt kecik darjah 3 jer, dan size bdn nya jugak
agak kecil, tapi melihatkan dirinya yg da semakin terumbang ambing 
masakan budak darjah tiga sudah tegar utk ponteng sekolah,
sikapnya betul2 menguji hati kami sekeluarga..
walaupun msh kecil dia keras hati, membuatkan kami betul2 nekad kali nie,
awal nov kami hantarkan dia ke sekolah tahfiz.. tiada air mata yg menitis yg keluar dri 
mata dia.. keras sungguh kah hati dia smpaikan tidak menagis..
hari demi hari berlalu, mama yg rawan hati sbb
tiada lg adik yg manja2 yg sentiasa melakukan macam2 perkara
semata2 utk menarik perhatian kami semua..

kami sebenarnya takut nak pergi melawat dia, sbb risau dia akn
protes nk ikut balik, tp sangkaan kami meleset.. dia biasa2 sajer.
dia ada ckp juga dia rindukan mama tp tidak memaksa utk di ambik pulang..
cara dia bercakap dan tingkah laku telah byk berubah..
lebih sopan.. alhamdulilah.. meskipun semntra dia telah berubah..
moga ke arah kebaikan.. solat skrng betul2 ikut masa, kadang aku pula
yg tersegan sbb slalu sajer melewatkan solat..

adik ku bgaikan canvas putih yg telah di corakkan dgn indahnya,
Ya Allah peliharakn lah keluarga kami yg serba kekurangan yg sering lupa
pada ajaran mu, moga kami mendapat keberkatan dariMu.. 
jgn lah kau jadi kan kami alpa dan sombong dgn apa yg kami ada
amin ya rabulalamin


me and upal(we call him ustaz kecik ehe)

.:. that's it for now titik .:.  



No comments:

Post a Comment