Saturday 3 December 2011

.:. membina sebuah keyakinan dlm diri .:.

seakan x berdaya mengharungi dugaan kali ini.. 
badai dtg dari org2 yg aku syg dan aku rasakan rapat.. salah aku jua, terlalu mudah mempercayai.. x pernah kah aku belajar dari kesilapan yg lalu ..

berkali2 aku harus ingatkan diri.. 
jgn mudah mempercayai kawan..
jgn buta membezakan sahabat dan kawan..
kenapa perlu mengasari ketika berbicara.. andai soalan di tanya dgn cara yg
baik adakah rugi anda membalasnya dgn cara yg baik..
sbg kawan kita harus la membela andai kawan di timpa masalah
bukan tambah mencela..

keyakinan dlm diri ku makin pudar dgn situasi ini..
di tambah pula dgn masalah kerjaya.. berlaku salah faham dan juga
ada di antaranya "ya" berpunca dari silap ku sendiri..
aku cuba hadapi.. mengaku apa yg slh dan menjelaskan apa yg 
kabur.. tapi bukan sng membina keyakinan pd org lain,
apatah aku sendri sudah  hilang keyakinan pd org di sekeliling ku,
dan yg paling teruk aku sendri sudah hlg keyakinan dlm diri aku sendiri..

aku cuba bangkit tapi terasa sukar, family tiada di sisi untuk menyokong..
apakan daya aku x pasti bagaimana nk bertarung..
perisai apakah yg harus aku gunakan untuk aku hadapi semua nie..
aku berdoa moga di permudahkan urusan olehNya..

pernah aku cuba luahkan perasaan ini pd seseorang, tp mungkin dia
da x mampu mendengar masalah aku lagi..
aku x nak akhirnya aku end up bergadoh dgn dia semata2 kerana masalah aku..

jadi conclusion nya aku simpan semua sendiri..
biar x ada yg tahu..
saket atau senang biar la tangung sendiri..
kerana ramai yg boleh berdiri sebelah kita saat kita ketawa,
tapi x ramai yg mampu bertahan di sebelah kita saat kita menangis..

.:. that's it for now titik .:.  

No comments:

Post a Comment